CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Penat Berjalan

Ahad 10/10/04 ada perjumpaan untuk staff 013. Saja kami buat perjumpaan utk meraikan staff yg akan meninggalkan Celcom. Majlis diadakan di perkarangan Istana Budaya. Majlis habis awal tapi kami sekeluarga mengambil kesempatan untuk berjalan ke KL. Bukan kemana pun, setakat pergi ke Pertama Comp. itu pun sebab nak mencari video camera. Saya yang berkeras nak beli. Hubby terpaksa ikutkan aje sebabnya saya yang nak bayar (guna credit card). Alamak pecah dah lubang yg saya dah ada credit card. Ingat nak rahsiakan dr hubby.
Lepas tu kami pun balik memandangkan anak-anak semua dah penat dan meragam (mengantuk). Lagipun hubby nak pergi kerja semula pukul 4.00pm nanti. Itu pun sebelum ke Istana Budaya dia sempat singgah site prblm di UM untuk isi minyak dlm genset.
Masuk sahaja dlm kereta masing-masing dah pengsan. Penat sangat agaknya. Sampai rumah still tak jaga lagi. Apa lagi saya pun cepat-cepat capai basikal terus ke kedai beli sayur dll. Takut mlm nanti tak sempat nak masak.
Hubby blk awal juga tp mlmnya kena kaluar sekali lagi tp kali ni dibawanya Zikry sekali sbb saya nak berkemas dirumah. Maklumlah time hujung minggu je baru ada masa nak mengemas rumah. Sampai pukul 2.00am lebih baru saya siap. Siap bersihkan peti ais sekali. Itu pun sbb ada air mirinda merah tumpah, kalau tak rasanya tak berelaplah jawabnya. Hubby plak blm balik-balik lg tp sbl tu dia dah hantar Zikry blk dulu.
Najwa pun sama tak reti-reti nak tidur, alasannya kata nak tidur sama dng ibu. Sudahnya dia terlelap dilantai bawah buaian Zikry. Alamak! air apa plak ni. Lah hai! Najwa dah kencing dlm seluar. Ish! betul le budak ni. Satu kerja lg, kena lap pulak lantai.
Hai! inilah keja ibu, tak ada habisnya............

0 comments: